Charita je najlepšia reklama
Onedlho po kampani „Radšej nahá ako v kožuchu“ sa Naomi Campbell objavila na móle – v kožuchu. Ktoré celebrity to myslia úprimne, a ktoré využívajú charitu len ako zvrátený druh reklamy?
Celebrity a ich pomoc chudobným
Áno, charita. Existuje vôbec lepšia reklama? City a peniaze – ideálna kombinácia. Niektorým možno krivdíme… možno.
Americká filantropická organizácia The Giving Back Fund vyhlásila za „naj“ svetoznámu Oprah Winfrey, ktorá sa tento rok vzdala kvôli charite viac ako 40-tich miliónov amerických dolárov. Oprah je však všeobecne ,,mimo podozrenia“ z toho, že si týmto spôsobom robí reklamu. Okrem toho, že ju viac než dosť preslávila jej talkshow, založila aj vlastnú nadáciu.
Na druhom mieste skončila podľa The Giving Back Fund autorka niekoľkých bestsellerov Nora Roberts, ktorá na charitu prispela sumou 4,45 miliónov dolárov. Tretia skončila Meryl Streep so sumou 4 milióny dolárov. Venovala ju na dobročinné účely spojené s umením.
S charitou rezonuje aj meno Billa Gatesa. Z rodinnej nadácie Bill & Melinda Gates Foundation, ktorá nemá konkurenciu, odíde ročne niekoľko stoviek miliónov na pomoc iným. Ďalšou celebritou, a tá to myslí naozaj vážne, je Angelina Jolie. Je o nej všeobecne známe, že okrem finančnej pomoci, chodí osobne pomáhať do rozvojových krajín. Sama Angelina vraví, že si nevie predstaviť, aby to niekto robil len pre slávu. Ak by cieľom celebrít bola iba vlastná prezentácia, zapojili by sa do oveľa jednoduchších projektov.
Mnoho celebrít to nemyslí až tak úprimne. Agent hviezd Max Clifford dokonca priznáva, že svojim klientom radí venovať sa charite, aj keď sa im nechce. Ak si totiž chcete v šoubiznise užiť viac ako 5 minút slávy, musíte robiť viac… charitu.
Ktorá hviezda to teda myslí úprimne, a ktorá nie? Taká Naomi Campbell asi nie celkom, po kampani s klejmom „Radšej nahá, ako v kožuchu” sa objavila na prehliadkovom móle – v kožuchu. Neziskovky sa zhodujú na tom, že angažovanie celebrít je často risk. Nielen kvôli prešľapom ala Naomi, ale takisto kvôli ich prehnaným požiadavkám. Často vyjdú neziskovku viac, ako sa dá z celej charitatívnej akcie vôbec vybúchať.
A ktovie, možno niekto predbehol aj Oprah, len sa o ňom nepísalo.
Fotografia: © bigstockphoto